W CUD Grochów od jakiegoś czasu zagościły mini warsztaty z mindfulness dla najmłodszych. Przeprowadzone badania z udziałem dzieci potwierdzają korzyści płynące z praktyki medytacji w szkołach dla czynników dobrostanu psychospołecznego, które dotyczyły takich kwestii jak: kontrola gniewu, samokontrola stanu nastroju, problemy społeczne, depresja, samoregulacja, zmęczenie, lęk, zaburzenia nastroju. Opisano też korzystne efekty cenione przez nauczycieli takie jak: umiejętności społeczno-emocjonalne, zdolności do działania pod presją czasu, zachowanie w klasie, nadpobudliwość, uwaga, umiejętności adaptacyjne.
Znaleźliśmy dla Was artykuł, który wyjaśnia dlaczego warto praktykować z naszą pociechą różne formy medytacji.
”Dzieci z natury są ciekawe świata i bardzo uważne. Uwielbiają doświadczać otoczenia powoli i wszystkimi zmysłami. Szybko jednak uczą się, że pospiech daje więcej gratyfikacji. Jest więcej bodźców, otoczenie zmienia się błyskawicznie, jest głośno i kolorowo, a do tego większość osób wokół nich również działa w przyspieszonym trybie. Zatem dzieci płynnie dopasowują się do funkcjonowania w biegu i coraz rzadziej zatrzymują się z zachwytem nad kamykiem leżącym na drodze i niestety coraz rzadziej rozumieją emocje, które się w nich pojawiają. Efektem przebodźcowania naszych maluchów jest często ich rozkojarzenie i nerwowość. Niestety ten efekt możemy obserwować także wśród dorosłych, gdyż nadmierny pośpiech i stres to plaga naszych czasów, która nie zważa na wiek.”
👉ARTYKUŁ 👈
Namaste – CUDownego czasu
Mat
Comments are closed.