Trening Umiejętności Psychospołecznych (TUS) to zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne. Celem zajęć jest wzmacnianie umiejętności w zakresie rozpoznawania i reagowania na swoje i cudze emocje, współpracę w grupie, usprawnianie komunikacji, radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych, wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Korzyści dla uczniów wynikające z uczestniczenia w zajęciach TUS:
Uczniowie uczą się funkcjonowania w sytuacjach społecznych poprzez zmianę zachowań społecznie nieakceptowanych na pożądane i społecznie akceptowane. Trenerzy na bieżąco monitorują przebieg zajęć i uczą uczestników analizowania zachowań swoich oraz innych w celu poprawy funkcjonowania społecznego.
Zajęcia oparte są na ćwiczeniach usprawniających u uczniów umiejętności:
- nawiązywania i podtrzymywania satysfakcjonujących relacji z innymi;
- radzenia sobie z emocjami;
- odreagowywania napięcia emocjonalnego;
- współpracy w grupie;
- samokontroli (kontroli zachowania i emocji);
- rozwiązywania konfliktów oraz asertywnego reagowania;
- przestrzegania i świadomego respektowania ustalonych zasad;
- modyfikowania zachowań na bardziej akceptowane społecznie;
- zabawy (tematycznej, symbolicznej, grupowej).
Czas trwania:
Zajęcia grupowe trwające 45 minut, 1 raz w tygodniu, cykl zajęć to 15 spotkań
Termin zajęć:
Piątki w godzinach: 17.00-17.45
Inwestycja:
Pojedyncze zajęcia – 80 zł
Grupy wiekowe:
Dzieci w wieku przedszkolnym / uczniowie klas 1-3 / uczniowie klas 4-7
Uczestnicy pracują w kameralnych grupach liczących 2-5 osób
UWAGA:
Pierwsze i ostatnie zajęcia obejmują indywidualne spotkania rodziców z psychologiem.
Więcej informacji i zapisy:
E-mail: szkolenia@wytrenowani.com.pl
Tel. 739 978 629
Informacja o prowadzącej zajęcia:
Magdalena Kwaśniewska-Dubanowska (psycholog, trener umiejętności społecznych) –
Z wykształcenia jestem psychologiem ze skończoną specjalizacją leczenia zaburzeń odżywiania, a także trenerką umiejętności społecznych. Mam za sobą liczne szkolenia dotyczące problematyki okresu dorastania m.in. z funkcjonowania dziecka w relacjach i interwencji w przypadku przemocy rówieśniczej, wspierania dzieci w sytuacji żałoby czy straty, kryzysu i dysfunkcji w rodzicie, samoookaleczenia i nie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Uczestniczyłam w szkoleniu dotyczącym pracy z ciałem i emocjami poprzez ruch oraz warsztatach z bajkoterapii, uwieńczonych publikacją. Pracowałam w placówce edukacyjnej, gdzie na co dzień towarzyszyłam dzieciom w rozwijaniu umiejętności emocjonalno-społecznych, wspierałam dzieci w lepszym poznawaniu samych siebie, szukaniu rozwiązań w zgodzie z innymi oraz rozwijaniu wrażliwości. W pracy staram się dawać poczucie bezpieczeństwa i dzielić swoim ciepłem, wpierać otwartość, wiarę w siebie i innych, a także gotowość wychodzenia poza schematy. W obszarze moich głównych zainteresowań znajduje się terapia traumy relacyjnej, leczenie zaburzeń odżywiania, praca z ciałem, mediacje i rozwój osobowości. Moją zawodową pasją jest pomoc dzieciom w radzeniu sobie z trudnościami dorastania i obserwowanie jak stają się silniejszymi osobami.
Wykształcenie:
- Psychologia (specjalność Psychologia kliniczna) – jednolite studia magisterskie na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Warszawie
- Leczenie Zaburzeń Odżywiania – studium psychologiczne w Ogólnopolskim Centrum Zaburzeń Odżywiania
Doświadczenie zdobywałam:
- Konsultant w Telefonie Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży 116 111 Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
- Prowadząc trening twórczości na Oddziale Klinicznym Psychiatrii Wieku Rozwojowego w Dziecięcym Szpitalu Klinicznym
- Prowadząc warsztaty dla dzieci w Komitecie Ochrony Praw Dziecka
- Psycholog i trener umiejętności społecznych w przedszkolu
- Psycholog w prywatnej placówce terapeutycznej
Ukończone kursy i szkolenia:
- Certyfikat Trenera Umiejętności Społecznych
- Szkolenie „Fundamentalne Elementy Pracy z Ciałem”
- Szkolenie w zakresie uzależnień behawioralnych
- Uczestnictwo w konferencji „Pomoc dzieciom ofiarom przestępstw”
- Szkolenie „Diagnoza kliniczna” Uniwersytetu SWPS”
Comments are closed.